podróże wyróżnione

Zwierzyniec i okolice – atrakcje, ciekawe miejsca, nocleg

21 czerwca, 2019
atrakcje zwierzyniec

Cześć! Tydzień temu razem z rodziną wybrałam się na weekendowy wypad do Zwierzyńca – to było coś! Zwierzyniec znajduje się zaledwie 1,5h drogi, a jest to zupełnie inny świat. Woda, plaże, lasy… można wychillować się, a zarazem aktywnie wypocząć na łonie natury. W czasie wypadu zrobiłam mnóstwo zdjęć, aby podzielić się z Wami moimi ulubionymi miejscami i atrakcjami z Roztocza. W Zwierzyńcu byłam już wcześniej, tyle, że jesienią – zobaczcie moją wcześniejszą relację. Tamtym razem odwiedziłam również Zamość. Podczas tego wypadu skupiliśmy się na Zwierzyńcu i Krasnobrodzie 🙂

Jezioro Rudka w Zwierzyńcu

To nad tym jeziorem mieliśmy główną bazę – tutaj wynajęliśmy domek. Jezioro jest dosyć czyste, z piaszczystą plażą i wieloma pomostami, spokojnie można się tam kąpać. Ludzi było bardzo mało – max. 15 osób na plaży.  Na jezioro wpływa się podczas spływu kajakowego, można też w tym miejscu rozpocząć trasę kajakową.

jezioro rudka w zwierzyńcu jezioro rudka w zwierzyńcu jezioro rudka w zwierzyńcu

biała sukienka w groszki  – Renee

jezioro rudka w zwierzyniecjezioro rudka w zwierzyńcu jezioro rudka w zwierzyńcujezioro rudka w zwierzyńcu

Stawy Echo

Stawy Echo to bardziej popularne miejsce od jeziora Rudka. Jest tutaj ogromna, czysta, piaszczysta plaża otoczona lasem iglastym. Naokoło plaży znajdują się drewniane ścieżki, którymi można pospacerować i pooglądać różne zakątki lasu. Woda w stawach jest bardzo ciepła, płytka i średnio czysta ze względu na czarny osad z roślin.  Obok Stawów znajduje się parking płatny – 10zł za dzień. Do plaży można spokojnie dojechać rowerem.

stawy echo zwierzyniec stawy echo zwierzyniec

stawy echo plaża w zwierzyńcu stawy echo plaża w zwierzyńcu

stawy echo plaża w zwierzyńcu

Browar Zwierzyniec

To jedno z najważniejszych miejsc w Zwierzyńcu. W końcu to tutaj produkowane jest piwo Zwierzyniec 🙂 W specjalnie przygotowanym miejscu można napić się lokalnych trunków. Obok baru znajduje się kino letnie, budki z lodami, goframi, wypożyczalnia rowerów i strefa edukacyjna.

browar w zwierzyńcu

browar w zwierzyńcu browar w zwierzyńcu

Zabytkowy układ wodno-pałacowy w Zwierzyńcu

rowery zwierzyniec

Staw w centrum miasta

Staw przy Kościele rzymskokatolickim pw. Św. Jana Nepomucena. Znajduje się w centrum miasta, blisko Browaru w Zwierzyńcu. Piękne miejsce do spacerów. Przy stawie znajduje się super miejsce z burgerami – Zwierzogródek.

zwierzyniec staw

Wieża widokowa przy Stawach Echo

Wieża widokowa na wszystkie Stawy Echo, jak widać znaczna ich część porośnięta jest różnego rodzaju roślinami. Miejsce znajduje się przy szlaku rowerowym.

Czarny Staw

Do tego stawu można dojechać rowerem lub dojść na nogach ze Stawów Echo. Odległość ok. 1km. Magiczne miejsce, warto się tam wybrać!

zwierzyniec atrakcje

Wypożyczanie rowerów

Wypożyczyć rower można bezpośrednio w Browarze Zwierzyniec lub w firmach prywatnych. My za 2h zapłaciłyśmy 15zł. Rowery są w b. dobrym stanie, nie ma z nimi problemów.

zwierzyniec plaża

Wypożyczanie kajaków

W Zwierzyńcu jest wiele firm, które udostępniają kajaki. My skorzystaliśmy z firmy, która zawiozła nas ze Zwierzyńca na początek trasy kajakowej, dzięki czemu kończyliśmy trasę nad jeziorem Rudka w Zwierzyńcu. Wybraliśmy trasę 2h, zapłaciliśmy 50zł za kajak 2-os i 40zł za kajak 1-os. Za każdy etap spływu płaciło się dodatkowe 5zł. Najdłuższy spływ trwa 6h.

kajaki zwierzyniec

Restauracja Mama

W Zwierzyńcu ciężko było nam znaleźć dobrą restaurację, więc postanowiliśmy poszukać jedzenia w drodze do Krasnobrodu. Udało się nam znaleźć cudowne miejsce – Restaurację Mama. Jest to bardzo klimatyczny, uroczy domek, w którym serwowane są potrawy jak u mamy 🙂 Codziennie jest tam inne menu, a stałymi pozycjami jest schabowy i mielony. My zdecydowaliśmy się na pyszne pierogi z morelami, truskawkami i jagodami oraz chłodnik i schabowego. Było pysznie i tanio! Polecam z całego serca.

restauracja mama lubelskierestauracja mama lubelskie

restauracja mama lubelskie

Buty – Timberland

restauracja mama lubelskie restauracja mama lubelskie restauracja mama lubelskie

Nocleg w Zwierzyńcu

Wybraliśmy domek zaraz nad jeziorem Rudka w Zwierzyńcu. Domek pomieści 7 osób, ma klimatyzację i wszystko, co potrzeba do normalnego funkcjonowania. Za dobę płaciliśmy 250zł. Dokładny adres to Rudka 46, Zwierzyniec. Nr tel; 570 510 908. Inne ciekawe noclegi w tym miejscu znajdziecie na Airbnb, a rejestrując się z mojego linka dostaniecie 100zł rabatu na pierwszą podróż.

nocleg w zwierzyńcu domek

domki w zwierzyńcu nocleg zwierzyniec

Plaża w Krasnobrodzie

Krasnobród to dużo bardziej popularne miejsce niż Zwierzyniec. W czasie kiedy w Zwierzyńcu było kilka osób na plaży, to tutaj było ich mnóstwo. Jest na to sposób – wystarczy nie iść na główną plażę, tylko na tą koło lasku i basenu. Tutaj wypoczywa dużo mniej osób i można wypocząć w spokoju. Można tutaj wypożyczyć kajaki, rowerki i popływać. Przy zalewie znajduje się świetny basen, który otwierany jest w sezonie. Jest tutaj wiele barów, z czego głównie Pizzeria Jama zasługuje na wyróżnienie.

Dajcie znać czy kiedykolwiek byliście na Roztoczu! Jeśli macie swoje polecenia – chętnie je poznam, bo na pewno jeszcze nie raz się tam wybiorę 🙂

You Might Also Like

21 komentarzy

• Reply Aleksandra 21 czerwca, 2019 at 16:55

Ile pięknych miejsc! Jej a wszystkie zdjęcia mają taką kolorystykę ładną i tak fajnie są skadrowane i kompozycja… aaa uczta dla oczu!

• Reply madda 21 czerwca, 2019 at 17:56

Często obok zalewu Echo można obserwować konie polskie, które często są z drugiej strony zalewu. Można powiedzieć, ze pochodzę z Roztocza, a przynajmniej mam tam bardzo bliziutko, więc wszystkie miejsca są mi bardzo dobrze znane
    Pozdrawiam, MAda

• Reply Natalia 21 czerwca, 2019 at 20:18

Ahhh, cóż za urokliwe miejsca, i to tak niedaleko ode mnie! <3 Roztocze i pobliskie krainy są niesamowite, i co najistotniejsze nie skomercjalizowane.
    Pozdrawiam serdecznie!

• Reply Pielęgnacyjny Zakątek 21 czerwca, 2019 at 21:47

Cóż za niezwykłe miejsca! Dzięki temu, można dostrzec piękno naszego kraju, bo ma wspaniałe atrybuty:) Zdjęcia całkowice oddają urok tych miejsc. Zdecydowanie warto tam się wybrać.

• Reply Siljan 22 czerwca, 2019 at 12:06

Całkiem ładnie tam, choć ludzi tłum. Zawsze zdecydowanie preferowałem Polesie (okolice Włodawy), ale widzę, że i Roztocze jest ciekawe. Dziękuję za ciekawy wpis i zdjęcia. Coraz chętniej czyta się Twojego bloga, dzięki różnorodności wpisów, a nie tylko kolorów paznokci i kosmetyków. Widać, że wydoroślałaś, a jednocześnie zachowałaś w sobie odpowiedni procent młodości 🙂

• Reply Gabriela Grębska | Kolorowa Dusza 22 czerwca, 2019 at 17:33

Oj właśnie ludzi bardzo mało, jest przyjemnie 🙂 W szczególności rano, kiedy temperatura jeszcze tak nie doskwiera i część ludzi odpoczywa w domach. Bardzo mi miło!

• Reply Siljan 22 czerwca, 2019 at 17:48

Może mamy inne wyobrażenie “mało ludzi”, ja zazwyczaj bywam w miejscach i o takich porach roku, w których na plaży jestem sam z rodziną 🙂 Zresztą w Finlandii, gdzie mieszkamy, nie jest to szczególnie trudne, choć i w Polsce nam się to udaje. A co do bloga, to trzymam kciuki, oby tak dalej. I nie unoś się tak za korekty językowe. Sam jestem z południa Polski, ale długo mieszkałem w Gdańsku i dlatego zacząłem zwracać uwagę na nasze małopolskie błędy, które nie są regionalizmami, ale po prostu są błędami znaczeniowymi. Sam tak mówiłem, ale gdy widziałem wielkich oczy u znajomych z Warszawy czy Gdańska, to przestałem ubierać kurtkę, a zacząłem ją wkładać. I tak dalej. A ponieważ zakładam, że Twój blog ma być z założenia ogólnopolski, to warto poświęcić na to trochę uwagi. Także na użycie TĘ, zamiast TĄ, jak w tekście o Krasnobrodzie: “wystarczy nie iść na główną plażę, tylko na TĘ koło lasku i basenu” 🙂 Powodzenia, trzymaj się!!

• Reply Siljan 22 czerwca, 2019 at 17:52

“Codziennie jest tam inne menu, a stałymi pozycjami SĄ schabowy i mielony” 🙂

• Michał 26 czerwca, 2019 at 15:00

Białostockie, suwalskie ma podobne regionalizmy. W oryginale miło sie tego słucha.

• Siljan 26 czerwca, 2019 at 16:34

@Michal co innego regionalizmy i akcent, które na Podlasiu są przepiękne, a co innego błędy leksykalne i logiczne, które są powszechne w Polsce południowej, nawet u ludzi wykształconych, jak choćby wspomniane tu wielokrotnie ubieranie części garderoby. Ubiera się kogoś albo coś (choinkę), ale ciuchy się na siebie wkłada, od biedy zakłada.

• Reply luuxyaa 23 czerwca, 2019 at 09:54

Omg! Twoje zdjęcia są magiczne i takie naturalne! Uwielbiam jezioro jest takie klimatyczne.❤️

• Reply Erra Mood 23 czerwca, 2019 at 18:47

Te miejsca maja niezwykły klimat, aż chce się tam być 🙂

• Reply Maria 25 czerwca, 2019 at 12:06

Piękne widoki 🙂 Na sam widok piasku zachciało mi się leżeć :p Ja na szczęście dziś lecę nad morze!

• Reply Michał 26 czerwca, 2019 at 15:02

Piękne miejscówki wybierasz, wyglądasz jak zawsze bezbłędnie, Twoje sandałki, klapki, sukienki są super.

• Reply Marta 27 czerwca, 2019 at 20:05

W ostatnim czasie odwiedziłam Roztocze i faktycznie jest to nasza polska Toskania. Cudowne klimaty. Spędziłam tam 3 dni i pewnie w okolicach jesieni wygospodaruję trochę więcej czasu aby pobyć tam dłużej. Zwierzyniec odwiedziłam przejazdem, ale wiekszość czasu spędziliśmy w miejscowości Majdan Sopocki, polecam z uwagi na korzystne ceny noclegów, jak rowniez piękny klimat nad jeziorem.

Spodobala mi się również sukienka w groszki, mam bardzo podobną 🙂

• Reply Ida 1 lipca, 2019 at 20:30

Jaka piękna okolica! Zazdroszczę bardzo takiej wycieczki!

• Reply Klementyna 18 lipca, 2019 at 10:10

śliczne miejsce, piękne zdjęcia !

• Reply Maya 26 sierpnia, 2019 at 11:20

łoo, ale tam jest pięknie