podróże wyróżnione

Atrakcje Roztocza – Zwierzyniec, Zamość, Krasnobród

19 września, 2017
atrakcje roztocza dla turystów - zwierzyniec, zamość i krasnobród

Atrakcje Roztocza

Po weekendzie w Bieszczadach złapaliśmy chęć na kolejną wycieczkę i wybraliśmy się na piękne Roztocze! Nasza wyprawa trwała tylko dwa dni, ale była wypełniona atrakcjami po same brzegi. Zobaczyliśmy Zwierzyniec, Zamość i Krasnobród. Sprawdźcie jakie ciekawe miejsca odkryliśmy! 😉

Zwierzyniec

Pierwszy dzień spędziliśmy w Zwierzyńcu – wyjechaliśmy z Rzeszowa rano z planem zahaczenia o spływ kajakowy, jednak pogoda nie była na to za bardzo sprzyjająca. Na miejscu byliśmy już o 9 i zaczęliśmy zwiedzanie Zwierzyńca. Nie mieliśmy załatwionego noclegu, więc zadzwoniliśmy do kilku gospodarstw agroturystycznych i w jednym udało się znaleźć pokój za 30zł/os 😉 Po krótkim spacerze po mieście na mapce wypatrzyliśmy stawy Echo, więc udaliśmy się właśnie tam. Okazało się, że miejsce jest przepiękne, a przy stawach znajduje się duża, czysta plaża i piękne ścieżki.

Stawy Echo

stawy echo zwierzyniec stawy echo zwierzyniec

stawy echo zwierzyniec stawy echo zwierzyniec plaża

stawy echo zwierzyniec

stawy echo zwierzyniec plaża stawy echo zwierzyniec plaża
stawy echo zwierzyniec Jezioro w zwierzyńcu z plażą

Browar w Zwierzyńcu

Będąc w Zwierzyńcu trzeba zahaczyć o miejscowy browar, z którego zapachy rozchodzą się na całą okolicę. Na placu były widoczne tabliczki informacyjne, dzięki czemu mogliśmy się dowiedzieć czegoś o historii browaru. W budynku obok znajdował się bar, w którym można było kupić kilka rodzajów lokalnego piwa. Wcześniej odbywało się tutaj także kino letnie – chciałabym w tym uczestniczyć! 😉

browar zwierzyniec browar zwierzyniec

Wycieczka rowerowa szlakiem Greenvelo

Jeśli jesteście na Roztoczu, koniecznie musicie wybrać się na przejażdżkę rowerową. Nie musicie zabierać swoich rowerów, bo na każdym kroku znajdziecie wypożyczalnię – za godzinę płaciliśmy 6zł/rower. Były w świetnym stanie, a jeździło się nawet lepiej niż na moim prywatnym Krossie. Wybraliśmy trasę Zwierzyniec-Florianka-Zwierzyniec, a cała podróż razem z przystankami zajęła nam łącznie dwie godziny. Zobaczcie jakie mieliśmy widoki!

rowery zwierzyniec

rowery zwierzyniec trasa rowerowa greenvelo rowery zwierzyniec trasa rowerowa greenvelo

rowery zwierzyniec trasa rowerowa greenvelo

Jako, że jestem wielką fanką koni, po drodze chciałam zobaczyć ostoję konika polskiego. Zboczyliśmy z trasy, zatrzymaliśmy się na polanie i chociaż nie było tam koni, to widoki i tak były fenomenalne! PS: Tak, ta trawa naprawdę była taka zielona.

Łąki roztocze

Łąki roztocze rowery zwierzyniec

roztocze zwierzyniec

Po wycieczce rowerowej pojechaliśmy na obiad, uzupełniliśmy jedzenie na wieczór i wyjechaliśmy do miejscowości obok, aby się zakwaterować. Po chwili odpoczynku wyruszyliśmy na Górę Bukową i podziwialiśmy piękny zachód słońca 🙂

góra bukowa zwierzyniec

Pogoda dalej nie zachwycała, więc zrezygnowaliśmy z planu spływu kajakowego. Pożegnaliśmy się ze zwierzakami z gospodarstwa obok i wyruszyliśmy do… Zamościa!

Dzień 2

Zamość

Po przybyciu na miejsce okazało się, że pogoda się poprawia i spokojnie będziemy mogli pozwiedzać – już od dawna chciałam zobaczyć to miasto. Zaczęliśmy od Parku Miejskiego, który był niezwykle piękny i zadbany, a następnie wyruszyliśmy na Rynek WIielki. Tam spędziliśmy dłuższą chwilę i zatrzymaliśmy się w kawiarni Kawa na ławę, którą z czystym sumieniem mogę Wam polecić! Na koniec poszliśmy do ZOO i jak zwykle mogłam pośmiać się z małp – są takie urocze 😀

atrakcje w zamościu

park w zamościu Atrakcje w zamościu

Atrakcje w zamościuratusz zamośćRynek Wielki w Zamościu

ryek zamość rynek w zamościu

Rynek Wielki w Zamościu

Rynek Wielki w Zamościu Rynek Wielki w Zamościu

kawiarnia kawa na ławę zamość

kawiarnia kawa na ławę zamość kawiarnia kawa na ławę zamość

Krasnobród

Do Krasnobrodu zaglądnęliśmy w drodze powrotnej i nie mieliśmy pojęcia jakie są tam atrakcje. Po szybkim przejrzeniu mapy okazało się, że jest tam ogromny zalew z piękną plażą, nowoczesny basen (budynek nad jeziorem) i wieża widokowa, z której widać całą okolicę. Podczas spacerowania po plaży przypomniało mi się, że byłam już w tym miejscu dawno temu, jednak tyyyle się tam zmieniło! Mieliśmy szczęście, że trafiliśmy tam w chwili, gdy było tak mało ludzi 😉

zalew krasnobród krasnobród jezioro z plażąkrasnobród jezioro z plażą

krasnobród jezioro z plażą krasnobród jezioro z plażą

atrakcje krasnobród plaża krasnobród wieża widokowa

Jak widać na załączonych obrazkach atrakcje Roztocza są świetne i na pewno jest ich jeszcze więcej. Jeśli byliście w tych okolicach i macie do polecenia jakieś ciekawe miejsca, to koniecznie podzielcie się w komentarzu! 😉